Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım aşamasında bina maliyetini etkileyen faktörlere ve maliyet tahmininin önemine ilişkin bilgi
|
2) Türkiye’de maliyet verisi üreten, elde eden, yayan kuruluşlar ve veri bankaları hakkında bilgi
|
3) Kavramsal olarak maliyet tahmin yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnşaat projelerinde farklı yöntemleri kullanarak maliyet tahmini yapabilme becerisi kazanmak
|
2) Maliyet kontrol ve tahmin modelleri ile ilgili bilgisayar yazılımı kullanabilmek.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş: Ders Programı, Dersin Amacı ve İçeriği |
Ders tanıtım dökümanı
|
- |
2) |
İnşaat maliyet yönetimine giriş |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
3) |
Yapı maliyet tahmini, Bina maliyetini etkileyen faktörler |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
4) |
Sözleşme fiyatlandırması |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
5) |
Yapım öncesi maliyet değerlendirmesi |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
6) |
Yapım maliyeti ve yönetimi |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
7) |
Maliyet tahmin türleri ve kavramsal tahmin yöntemleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Maliyet tahmin türleri ve kavramsal tahmin yöntemleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
10) |
Olasılığa dayalı maliyet tahmin yaklaşımları |
|
|
11) |
Maliyet kontrol teknolojileri ve maliyet tahmin yazılımlarının kullanılması |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
12) |
Maliyet kontrol teknolojileri ve maliyet tahmin yazılımlarının kullanılması |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-
|
Diğer Kaynaklar: |
• Project Estimation and Cost Management, Parvis F. Rad.
• Garrett, G.A., 2008: Cost Estimating and Contract Pricing. Wolters Kluver.
• Potts, K.F., 2008: Construction Cost Management: Learning from Case Studies. Taylor&Francis.
• Kubba, S., 2010: Green Construction Project Management and Cost Oversight Elsevier.
• Jagger, D., Ross, A., Smith, J. and Love P., 2002: Building Design Cost Management. Blackwell.
• Holm, L., Schaufelberger, John E., Griffin, D. and Cole, T., 2005: Construction Cost Estimating Process and Practices. Pearson/PrenticeHall.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Yapı yönetimi alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Yapı yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, yeni bilgiler üretir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Yapı yönetiminin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
|
|
4.4 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.5 Yapı yönetimi uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların yapı yönetimi uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.6 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.7 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
588 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
42 |
588 |
Sunum / Seminer |
1 |
13 |
13 |
Proje |
1 |
13 |
13 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
1202 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
13 |
13 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
1245 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |