Dersin Amacı: |
Bina bilgi modellemesi ile ilgili temel bilgileri vermek
Bina bilgi modellemesinin tesis yönetiminde kullanım alanları tanıtmak
Mimar ve mühendisler için bina bilgi modellemesinin potansiyelini, kısıtlarını ve avantajlarını tanıtmak
Mimarlık Mühendislik ve İnşaat sektörü açısından temel modelleme pratiklerini uygulamalı olarak sunmak,
Şantiye (yapım) süreçleri için temel analiz kavramlarını anlatmak (çakışma analizleri, maliyet tahmini, iş planlama süreçleri, vb.)
Proje hayat döngüsündeki bilgi üretim ve organizasyon süreçlerini anlatmak,
Yapı Bilgi Modellemesi olgunluk seviyelerini sunmak, |
Dersin İçeriği: |
Bina bilgi modellemesinin (BBM) incelenmesi, avantajları ve dezavantajlarının belirlenmesi,
Türkiye’de ve Dünya’da YBM kullanımı,
LOD kavramının incelenmesi,
BBM sürecinin modellenmesi için gerekli programların anlatılması ve bu programlar kullanılarak mimari, statik ve mekanik yapı elemanlarının modellenmesi: BBM yazılımlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi/bir mimari projenin tasarım, projelendirme ve sunum süreçlerinde, seçilen bir BBM yazılımının nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğine dair uygulamalı örneklerin incelenmesi/ders içinde uygulamalar ile seçilen BBM yazılımın kullanımının pekiştirilmesi.
Metraj dosyalarının oluşturulması,
İş programı entegre edilmesi
4B video oluşturulması ve vaka çalışması yapılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bina bilgi modelinin ne olduğu hakkında bilgi sahibi olur
|
2) Temel yapı elemanları ile model hazırlar
|
3) Temel yapı elemanları ile karmaşık model hazırlar
|
4) Bina bilgi modelinin mimari anlatım tekniklerine uygun olarak sunumunu yapar
|
5) Yapı bilgi modelinin mimari anlatım tekniklerine uygun olarak sunumunu yapar
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Yapı yönetimi alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Yapı yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, yeni bilgiler üretir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Yapı yönetiminin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
|
|
4.4 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.5 Yapı yönetimi uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların yapı yönetimi uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.6 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.7 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|