ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Yapı Yönetimi TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70413METOS-YAY0111 Yapımda Hak Talebi ve Uyuşmazlık Çözümü 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders III
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. AYŞENUR TANRIAŞIKI
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İnşaat Yönetiminin bir bilgi alanı olarak Hasar ve Uyuşmazlık Yönetimini öğretmek,
İnşaat projelerinde uyuşmazlık neden ve uyuşmazlık önleme konularında bilgi vermek,
Hasar yönetimi yaklaşımlarını ve uyuşmazlık çözüm yöntemlerini öğretmek,
Uyuşmazlık analizi ve uyuşmazlık çözüm yöntemi seçim tekniklerini öğretmek,
Dersin İçeriği: Giriş: Ders Programı, Dersin Amacı ve İçeriği
İnşaat Sözleşme Yönetimi
İnşaat Sözleşmelerinin Yasal Çerçevesi
Hak Talebi Nedir? Ve Ek Süre Talebi
Hak Talebi: Ek ödeme Talebi
Standart İnşaat Formları ve Sözleşmeleri, FIDIC Rainbow Serisi
FIDIC Sözleşmelerindeki Önemli Maddeler ve Hak Talepleri
FIDIC Sözleşmelerinde Değişiklikler
Hak Talebi Hazırlama
Çatışma ve Uyuşmazlık nedir? Uluslararası sözleşmelerde Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri: Görüşme, Arabuluculuk
Uluslararası sözleşmelerde Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri: Tahkim, Mahkeme
FIDIC Sözleşmelerindeki Uyuşmazlık Çözüm Süreci
Vaka Çalışması/Dönem Projesi Sunumları

Derse Özgü Kurallar

-

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İnşaat projelerinde uyuşmazlık neden ve uyuşmazlık önleme konularında bilgi
  2) İnşaat Yönetiminin bir bilgi alanı olarak Hasar ve Uyuşmazlık Yönetimi hakkında bilgi
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hasar yönetimi yaklaşımlarını ve uyuşmazlık çözüm yöntemlerine aşina olma
  2) Uyuşmazlık analizi ve uyuşmazlık çözüm yöntemi seçim tekniklerine aşina olma
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş: Ders Programı, Dersin Amacı ve İçeriği Ders tanıtım dökümanı -
2) İnşaat Sözleşme Yönetimi Haftalık okumalar ve ders notları -
3) İnşaat Sözleşmelerinin Yasal Çerçevesi Haftalık okumalar ve ders notları -
4) Hak Talebi Nedir? Ek Süre Talebi Haftalık okumalar ve ders notları -
5) Hak Talebi: Ek ödeme Talebi Haftalık okumalar ve ders notları -
6) Standart İnşaat Formları ve Sözleşmeleri, FIDIC Rainbow Serisi Haftalık okumalar ve ders notları -
7) FIDIC Sözleşmelerindeki Önemli Maddeler ve Hak Talepleri Haftalık okumalar ve ders notları -
8) ARA SINAV Haftalık okumalar ve ders notları -
9) FIDIC Sözleşmelerinde Değişiklikler Haftalık okumalar ve ders notları -
10) Hak Talebi Hazırlama Haftalık okumalar ve ders notları -
11) Çatışma ve Uyuşmazlık nedir? Uluslararası sözleşmelerde Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri: Görüşme, Arabuluculuk Haftalık okumalar ve ders notları -
12) Uluslararası sözleşmelerde Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri: Tahkim, Mahkeme Haftalık okumalar ve ders notları -
13) FIDIC Sözleşmelerindeki Uyuşmazlık Çözüm Süreci Haftalık okumalar ve ders notları -
14) Vaka Çalışması/Dönem Projesi Sunumları Makaleler, Haftalık okumalar ve ders notları -
15) FİNAL SINAVI Haftalık okumalar ve ders notları -
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: • Fenn, P., Commercial Conflict Management and Dispute Resolution, Spon Press, 2012
• Thomas R., Construction Contract Claims, Palgrave, 2001.
• Chappell D., Powell Smith V., Sims J., Building Contract Claims, Blackwell, 2005
• Brooker P., Wilkinson S., Mediation in the Construction Industry , Spon Press Taylor and Francis, 2010
• Wood D., Chynoweth P., Adshead J., Mason J., Law and the Built Environment, Wiley Blackwell, 2011
Materyal

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 1 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular.
3) Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir.
4) Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 42 588
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42 588
Sunum / Seminer 1 13 13
Proje 1 13 13
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 1202
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 13 13
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 43
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 1245
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6