Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öğrenme Kültürünün Oluşturulması ve Yaşam Boyu Öğrenmeyi Alışkanlık Haline Getirmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
2) |
STK ve Toplum Kuruluşlarının Yürütmekte Olduğu Faaliyetler ve Toplumsal Bilinç |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
3) |
Yaşam Boyu Öğrenme Perspektifinde Ekoloji, Deprem, Jeofizik ve Siyaset |
Kaynakça:
E-öğrenme platformlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri Ve Webinar
|
|
4) |
Afet bilinci ve toplumsal hazırlık |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, webinar
|
|
5) |
CEO Bilişiminde Dijital Dönüşüm Stratejisi, Girişimcilik ve Liderlik |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
6) |
İnsan Kaynakları görüşmesi öncesi hazırlıklar, görüşme sürecinin yönetimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar, kısa ve uzun Kariyer hedefleri, SWOT analizi ve CV hazırlama |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
7) |
CV Geliştirme Yöntemleri, Etkili Öz-geçmiş Hazırlama ,Sosyal Platformları Doğru Kullanma, Kariyer Geliştirme Uygulamaları ve Araştırma. |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Paleotik Çağdan Dijital Çağa Kadar Eğitim ve Öğrenme |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
9) |
Pisa sonuçlarına ve OECD Sonuçlarına Göre Türkiye’de Eğitim |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri.
|
|
10) |
Hiyerarşi Tanımı, Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Yaşam ve Motivasyon |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
11) |
Ivan Pavlov ve Z Kuşağı İçin Yeni Paradigmalar |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
12) |
Sentez Yaratıcılık Mitleri - Korku ve Kaygı ile Öğrenme |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
13) |
Kendini Yönetmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
|
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|