ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dijital Oyun TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DİJİTAL OYUN TASARIMI LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:21
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Program Eğitim Hedefleri (PEH), programdan mezun olan öğrencilerin mezuniyetlerinden birkaç yıl sonra iş ve/veya akademik yaşamlarında ulaşmaları beklenen hedefleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için belirlenmiş olan Program Eğitim Hedefleri aşağıda verilmektedir:
1 Dijital oyun projesini kavram olarak tasarlayıp, planlama ve durum analizi yaparak projelendirmeleri.
2 Oyun tasarımı sürecinde, medya araçlarının ve bu bağlamda dijital oyunların toplum üzerindeki etkilerinin farkında olarak bunun verdiği sorumlulukla oyun tasarlamaları.
3 Topluma ve çevresine duyarlı, insan haklarına saygılı, bölgesel ve küresel problemleri tanımlayabilen, yalnız bugünü değil, kamusal yararlar açısından geleceği de düşünen tasarımcılar olarak üretime katkıda bulunmaları.
4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik boyutlarını bir arada geliştirebilme yetisine sahip ve oyun tasarımı yazılımlarına hakim olmaları.
5 Oyun tasarımının tüm süreçlerini yöneterek tasarladıkları oyunu bitmiş bir ürüne dönüştürebilmeleri.