ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI AşçılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

AŞÇILIK ÖNLİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Önlisans Derecesi


2


120


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Önlisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 5. Düzey
  • QF-EHEA: Kısa Düzey
  • Yönelim: Önlisans (Mesleki)
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):101 Temel Öğrenme Alanı:81
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Program Eğitim Hedefleri (PEH), programdan mezun olan öğrencilerin mezuniyetlerinden birkaç yıl sonra iş ve/veya akademik yaşamlarında ulaşmaları beklenen hedefleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için belirlenmiş olan Program Eğitim Hedefleri aşağıda verilmektedir:
1 Bilimsel bilgi ve bilimsel düşünme temelinde sorgulayıcı tutuma sahip
2 Uygulama dersleri bünyesinde, öğrencilerin ufuklarını açmak ve farklı mutfakları görmelerini sağlamak üzere zaman zaman İstanbul’da yer alan otel mutfaklarına, yöresel tatlı üreticilerine, catering firmalarına ve pastanelere geziler yapılmaktadır. Bu geziler sayesinde öğrenciler hem işletmelerin çalışma sistemlerini hem de farklı alet ekipmanları görme imkanına sahip olmaktadırlar. Ayrıca gruplar halinde küçük uygulamalar yapabilmekte ve işletme sahipleri ile aşçılardan püf noktalarını öğrenebilmektedirler.
3 Bağımsız veya ekip içinde çalışma ve sorumluluk alma davranışı gelişmiş
4 Dünya mutfaklarında tanınan geleneksel yemeklerin kökeni, etkileri ve ülkelere göre özelliklerini bilen ve ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilen
5 Gastronomi ve Sanat alanlarına yönelik donanıma sahip olan ve edindiği bilgi ve becerileri uygulayabilen
6 Besin ve kimya arasındaki ilişkiyi , besinin hazırlama ve pişirme süreçlerinde geçirdiği kimyasal ve yapısal değişikliklerin nedenini açıklayabilen
7 Uygulanan eğitim programı süresince öğrencilerin kazanımları; Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını kurallarını anlama becerisi, bu kavram ve kuralları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi, menü planlama, pişirme yöntemleri, ülkemizin yöresel mutfakları bilgi ve kullanma becerisi, gastronomi terminolojisine hakimiyet, yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak ve uygulayabilmek.