Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci bilimsel araştırma yürütme ve raporlama süreçlerine hakimdir
|
2) Öğrenci bilimsel etiğe hakimdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, bilimsel bir makale okuma, anlama/kavrama becerilerini geliştirir.
|
2) Öğrenci, bilimsel bir araştırma tasarımı ve makalesini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci alan yazında kendi araştırma sorusuna uygun kaynakları bulup seçebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilimsel Yöntemin Genel İlkeleri ve Toplum Bilimleri: Genel Tanım ve Kavramlar |
|
|
2) |
Sosyal Bilimlerde Pozitivist Yaklaşımlar: Kısa Tarihçe |
|
|
3) |
Bilimsel Bir Araştırma Tasarımı : Literatür Tarama ve Araştırma Konusunun Seçimi ve Problemin Ortaya Koyulması ve
Etik Meseleler |
|
|
4) |
Araştırma Tasarımı II: Değişken ve Ölçümlerin Sınıflandırılması ile Değişkenlerin Operasyonel Tanımlaması ve Örnekler |
|
|
5) |
Araştırma Tasarımı III: Evren, Örneklem, Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez |
|
|
6) |
Sınıf İçi Uygulamalar I: Makele üzerinden değişkenleri, evren ve örneklemi, problem, amaç ve hipotezleri tanımlama |
|
|
7) |
Sınıf İçi Uygulamalar II: Genel Tekrar |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırmaların Sınıflandırılması |
|
|
10) |
Betimsel Araştırmalar: Gözlem ve Korelasyon |
|
|
11) |
Betimsel Araştırmalar: Anket Çalışmaları |
|
|
12) |
Bilimsel Makalelerde Genel İlkeler ve Bölümler |
|
|
13) |
Bilimsel Araştırma Etiği ve APA |
|
|
14) |
Uygulamalar: Makale Sunuları I |
|
|
15) |
Uygulamalar: Makale Sunuları II |
|
|
16) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Aziz, A. (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Balcı, A. (2021). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi.
Day, R. A. (2000). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. G.A. Altay). Tübitak Yayınları.
Köklü, N. (2007). Aşırmayı Önlemek, Türk Psikoloji Bülteni, Aralık 2007, 13(41), 20-26.
Uçak, N. Ö., Birinci, H. G. (2008). Bilimsel Etik ve İntihal, Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 187-207.
Amerikan Psikoloji Derneği (2015). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu - 6. Basım’ın Türkçesi (Çev. Engin Karadağ). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Beykoz Üniversitesi Lisansüstü Programlar Enstitüsü Yüksek Lisans Dönem Projesi Yazım Kılavuzu https://www.beykoz.edu.tr/icerik/1658-yazim-klavuzlari
Türkiye Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ve örgüt psikolojisi konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
1 |
|
1.1 Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
1 |
|
1.2 Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir. |
1 |
2) |
İş ve örgüt psikolojisi alanlarındaki farklı konularda çeşitli teknikler kullanarak, psikolojik, fiziksel, bireylerarası ve örgütsel sorunlarda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
|
|
2.1 İş ve örgüt psikolojisi alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri profesyonel bir yaklaşımla değerlendirir |
|
|
2.2 Örgütlerde takım yönetimi, takım çalışmasının etkili olduğu alanları, takım içi dinamikleri analiz ederek bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir. |
|
|
2.3 İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar. |
|
|
2.4 Örgütsel davranışlar, grup dinamiği, değişiklik ve yeniliklere karşı tepkiler ve bunların önlenmesi konularında ekip çalışmaları organize edebilir, gerektiği durumda liderlik yapabilir. |
|
|
2.5 Örgütlerde gruplar ve grupsal farklılıklar, kişilik ve kişisel farklılıkların ışığında örgüt kültürü bilincine sahip olur; bu bilinci alan içerisindeki gruplara, bireylere aktarır. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 Örgütlerde çatışma ve çatışmanın çözümlenmesi süreçlerini kavrayarak çatışma çözümlenmesine ilişkin örgüt içi bilgilendirme ve hareket planlamaları yapar. |
|
|
3.2 Çalışan sağlığı, yaşam hakkı, örgüt içi ve örgütler arası adalet ve eşitlik konularının önemini açıklar; yürüttüğü araştırma projeleri ve çalışmalarında bu bakış açılarını kullanır. |
|
|
3.3 Örgütlerde iş ile ilgili şikâyet ve tatminsizlik konularında, problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
|
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
4 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
4 |
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
39 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12 |
12 |
Sunum / Seminer |
|
|
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
22 |
Ara Sınavlar |
1 |
19 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
36 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
77 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |