Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişimin temelleri konusunu bilir.
|
2) Örgütsel değişim konusu ile ilgili kuramlar hakkında temel bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişim konusunda pratik uygulamalar hakkında yorum yapabilir.
|
2) Örgüt içinde uygulamalı örneklerle örgütsel değişim becerileri geliştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişim hakkında bireysel ya da ekip çalışmalarında yer alır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. |
|
|
2) |
Örgütsel değişim kavramı |
|
|
3) |
Örgütsel değişimle ilgili geçmişten günümüze gelen teorilere bakış |
|
|
4) |
Ögrütsel değişim modelleri |
|
|
5) |
Örgütlerde İletişim/Çatışma Yönetimi |
|
|
6) |
Endüstri 4.0 ve örgütsel değişim |
|
|
7) |
Ara Sınav Haftası |
|
|
8) |
Örgütsel Davranış ve Performans Değerlendirme |
|
|
9) |
Motivasyon ve Kurum Kültürü |
|
|
10) |
Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik |
|
|
11) |
Sanal Kaytarma ve Örgütsel Etik |
|
|
12) |
Örgüte Bağlılık ve Örgütsel Adalet |
|
|
13) |
Mobbing ve Tükenmişlik |
|
|
14) |
Final Haftası |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ve örgüt psikolojisi konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
|
1.1 Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
|
|
1.2 Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir. |
|
2) |
İş ve örgüt psikolojisi alanlarındaki farklı konularda çeşitli teknikler kullanarak, psikolojik, fiziksel, bireylerarası ve örgütsel sorunlarda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
|
|
2.1 İş ve örgüt psikolojisi alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri profesyonel bir yaklaşımla değerlendirir |
|
|
2.2 Örgütlerde takım yönetimi, takım çalışmasının etkili olduğu alanları, takım içi dinamikleri analiz ederek bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir. |
|
|
2.3 İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar. |
|
|
2.4 Örgütsel davranışlar, grup dinamiği, değişiklik ve yeniliklere karşı tepkiler ve bunların önlenmesi konularında ekip çalışmaları organize edebilir, gerektiği durumda liderlik yapabilir. |
|
|
2.5 Örgütlerde gruplar ve grupsal farklılıklar, kişilik ve kişisel farklılıkların ışığında örgüt kültürü bilincine sahip olur; bu bilinci alan içerisindeki gruplara, bireylere aktarır. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 Örgütlerde çatışma ve çatışmanın çözümlenmesi süreçlerini kavrayarak çatışma çözümlenmesine ilişkin örgüt içi bilgilendirme ve hareket planlamaları yapar. |
|
|
3.2 Çalışan sağlığı, yaşam hakkı, örgüt içi ve örgütler arası adalet ve eşitlik konularının önemini açıklar; yürüttüğü araştırma projeleri ve çalışmalarında bu bakış açılarını kullanır. |
|
|
3.3 Örgütlerde iş ile ilgili şikâyet ve tatminsizlik konularında, problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
|
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
5 |
5 |
Proje |
1 |
5 |
5 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
142 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |