Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci; küçük ölçekte bir iç mekanı, kullanıcının anatomik, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak analiz eder, çözümler, ve tasarlar. Yenilikçi fikirler geliştirir, tasarım problemi oluşturur ve tasarım sürecini yönetir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri, mekan ve organizasyon ilişkileri, iç mekan tasarımı, ışık, renk, doku, insan -mobilya ilişkilerinde antropometrik boyutlar, mobilya ve sabit donatı boyutlandırması, yapının iç mekan nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, doluluk-boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan tasarımı, mekan organizasyonu, mekan kurgusu, 1/50 Plan, Kesit, eskiz maketleri, iç mekan perspektifler, donatı tasarımları, 1/10, 1/20 çizimlerinin yapılması konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Herhangi bir iç mekanın analitik olarak çözümlemesini yapabilir. Belirlenen fonksiyon içeriğinde iç mimari kuralları dahilinde mekanın form ve fonksiyonunu tasarlayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarlanan yapının fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Yapı ve çevresi arasındaki ilişkiyi kurabilir.
|
2) Form ve fonksiyon dahilinde tasarımı meydana getiren tasarım şifrelerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
|
3) 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir.
|
4) Analiz edilen mekan ve yapı bilgi ve değerleri somut mimari mekana dönüştürebilir.
|
5) Yapının strüktürel sistemini kurabilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin haftalara göre anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. Proje konusunun verilmesi. |
|
|
2) |
Proje için firma seçimi, kurumsal kimlik analizleri, mimari coğrafya, topografya, iklim, bölge, yapı ve arazi incelemeleri, Öğrenci sunumları, fonksiyon ve konsept dahilinde firma belirleme ve analizi. |
|
|
3) |
Mağaza içerisindeki temel işlev alanlarının analizi. İşlev listeleri ve işlev şemaları oluşturma. |
|
|
4) |
Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması. |
|
|
5) |
Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması. |
|
|
6) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
7) |
1/50 Plan, Kesit çizimlerinin yapılması, Eskiz Maketi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
10) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
11) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
12) |
Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması |
|
|
13) |
Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması |
|
|
14) |
Projelerin final teslimine hazırlanması, Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi, 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi, 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması, Pafta boyut, maket ve final sunumun hazırlanması. |
|
|
15) |
Final
|
|
|
16) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
4 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
4 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
4 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
4 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
5 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
5 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
5 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
5 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
5 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
5 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
5 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
5 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
5 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
5 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
5 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
5 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |