Dersin Amacı: |
Yiyecek ve İçecek fonksiyonlarının rolünü ve yapısını tanıma, yiyecek ve içecek operasyonlarında yönetim ve planlamanın yönlerini gözden geçirme, yiyecek ve içecek pazarını ve onun ana sektörlerini (fast food ve gündelik yemek, oteller ve kaliteli restoranlar ve etkinlik, endüstriyel ve sosyal ikram hizmetleri) tanıma, yiyecek ve içecek endüstrisini etkileyen, tüketicileri, çevreyi ve etik kaygıları ve teknolojideki gelişmeleri kapsayan bazı önemli trendleri öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Yiyecek ve içecek servisi işlemlerinin sınıflandırılması.
Çok çeşitli işletmelerdeki en son sektör gelişmelerini kapsayan yeni uluslararası vaka çalışmaları.
İlgili maliyetlendirme örnekleriyle birlikte tahmin ve menü fiyatlandırması da dahil olmak üzere finansal hususları anlama.
Etkinlik yönetimi, teknoloji kullanımı, pazarlamada sosyal medya kullanımı, müşteri yönetimi ve kaynak kullanımı, sürdürülebilirlik ve atık yönetimi gibi çevresel konular dahil olmak üzere çağdaş trendlerin yeni kapsamını anlama.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yiyecek ve içecek operasyonlarının organizasyon yapısını ve sınıflandırılmasını tanımlayabilecektir.
|
2) Yiyecek ve içecek işletmelerinde iş ve pazarlama planı oluşturmanın temel unsurlarını belirleyebilecektir.
|
3) Yiyecek ve içecek yönetimde satın almanın önemini tartışabilecek, yiyecek ve içecek servisini uygun yiyecek ve içecek üretim yöntemiyle eşleştirme becerilerini gösterebilecektir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Menu planlama, menü fiyatlandırma ve uygulama becerileri gösterebilecektir.
|
2) Yiyecek ve içecek yönetimde gelir ve maliyet kontrolünün önemini tartışabilecek ve yiyecek ve içecek yönetiminde insan kaynakları yönetimi konularını sınıflandırabilecektir.
|
3) Yiyecek içecek işletmelerinde kalite yönetiminin önemini açıklayabilecektir.
|
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirebilecektir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
3 |
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
4 |
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
5 |
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
|
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
|
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
3 |
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
4 |
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
3 |
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
28 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |