ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212METOZ-IMC0563 İç Mimarlık ve Mobilya Tarihi 2 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mobilyanın başlangıcından günümüze evrimi hakkında temel bilgiler vermektir. Bu nedenle tarihsel gelişimin ana hatları üzerinde durulacaktır. Ders, mobilya tasarımı ve üretim teknikleri hakkında pratik ve teorik bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, mobilya tasarımı ve endüstrisinin tarihsel evrimini anlama konusunda genel bir fikir edineceklerdir. Öğrenciler, antik çağlardan günümüze eşsiz kültürel ortamların ayrılmaz bir parçası olan mobilyaların evrimsel gelişim sürecini öğreneceklerdir. Değişen mobilya tasarımının yanı sıra malzeme ve detay gibi bileşenler de incelenecektir. Tarihsel bilgiler, iç ortamların tasarımındaki değişimi şekillendiren coğrafi, sosyal, ekonomik, politik ve teknik etkilere atıfta bulunularak sunulmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

• Dersler Beykoz Üniversitesi sistemi üzerinden online yapılacaktır. Tüm ödevlerin ortalaması performans notu olarak değerlendirilecektir. Ara ve final sınavları ders süreci ve öğrenci sayısına göre daha sonra duyurulacaktır.
• Ödev gönderimi için çalışmaların Poster sunumu olarak PDF formatında yüklenecektir.
• Sınavda yada ödev teslimlerinde kopya kabul edilemez ve bu derste de hoş görülmeyecektir. Herhangi bir kopya yaşanması durumunda kayıt altına alınacak ve gerekli işlemler yapılacaktır. Üniversitenin ilgili politikası için lütfen Beykoz Üniversitesi yönetmeliklerine bakınız.
• Lütfen, oluşturduğunuz her dijital dosyanın, eğitim materyali oldukları için telif hakkı koruması altında olduğunu unutmayın. Bu nedenle lütfen telif hakkı mevzuatına bakın ve kopyadan kaçının, alıntı kullandığınız takdirde kaynakça ve alıntı kodu ile belirtin üçüncü şahıslarla belge paylaşmaktan kaçının.
• Her çevrimiçi derste, öğrenciden dersin geri bildirimi ile ilgili küçük bir ödev istenecektir. Bu geri bildirim aynı zamanda katılım amacıyla da kullanılacak ve performans notuna katkı sağlayacaktır. (Öğrenmenin ve performans değerlendirmenin sürdürülebilirliği açısından %80 devam zorunluluğu vardır.)

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mobilyanın tarihsel gelişim sürecini özetler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mobilya üzerinden dönem okuması yapabilir.
  2) Teknolojik gelişmelerin mobilya üzerindeki etkilerini açıklar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mobilya tarihi hakkında öğrendiklerini sözlü ya da yazılı olarak aktarır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders içeriği, ders müfredatı ve ders kurallarının tanıtımı.
2) Antik Çağ Dünyasında Mobilya: Neolitik Devrimden Roma İmparatorluğuna 3000 BC-640 AD
3) Ortaçağ Döneminde Mobilya: Gotik- Rönesans 1100-1600
4) Avrupa Saray Stilleri: Barok, Regence, 1600-1700
5) Avrupa Saray Stilleri: Rokoko, Neo-Klasik 1700-1800
6) 19. Yüzyıl’ın İkonları: Regency, Victorya stilleri
7) 19. Yüzyıl’ın İkonları: Ampir ve Biedermeier stilleri
8) Ara Sınav
9) Arts &Crafts and Art Nouveau Akımlarında Estetik Hareketi ve etkileri
10) Hollywood Çağı; Art Deco Hareketi ve De Stijl
11) Bauhaus: I. Dönem (dışavurumcu detaylar) (1919-1928) and II. Dönem (seri üretim) (1928-1930)
12) International Stil: Savaş Araştırmaları ve Mobilya Teknolojileri
13) 20th Yüzyıl: Modernite and Pop Kültür
14) Postmodern estetik 60’lardan günümüze
15) Yarı Yılsonu Sınavı
16) Yarı Yılsonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marley, John. 1999. The History of Furniture, United Kingdom.
Gedik, Yeşim. 2004, Antika Mobilya, Şayıs Yayını, İstanbul.
• Adler, J. (2012). 100 Ways to Happy Chic Your Life, Sterling Signature.
• Andrianou D. (2009). The Furniture and Furnishings of Ancient Greek Houses and Tombs, NewYork: Cambridge UP.
• Blanck, H. (1999). Eski Yunan ve Roma’da Yaşam, İstanbul: Arion Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: • Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time, Litchfield, Frederick, 1850-1930, E-BOOK, 2014
• Furniture design: an introduction to development, materials and manufacturing ,
Lawson, Stuart, E-BOOK, 2013
• Decorative art [electronic resource] , Jacquemart, Albert, E-BOOK, 2012
• Interior decorating in nineteenth-century France : the visual culture of a new profession Lasc, Anca I E-BOOK, 2018
• Eileen Gray : her work and her world , Goff, Jennifer, E-BOOK, 2015
• Limited Edition : Prototypes, One-Offs and Design Art Furniture Lovell, Sophie.E-BOOK, 2013
• Bauhaus : 1919-1933, Weimar-Dessau-Berlin / Siebenbrodt, Michael, E-BOOK, 2009
• Furniture for interior design / Sam Booth and Drew Plunkett ; senior editor, Peter Jones, Booth, Sam, E-BOOK, 2014
• Ancient Egyptian Furniture Volume I: 4000 -- 1300 BC Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017
• Ancient Egyptian furniture. Volume II, Boxes, chests and footstools , Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017
• Ancient Egyptian furniture. Volume III, Ramesside furniture , Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017
• Art of the 20th century, Eimert, Dorothea, E-BOOK | 2016
• The future of architecture, since 1889, Cohen, Jean-Louis,. 2016

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 5
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. 4
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. 1
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 4
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 98
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4