ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212METOS-IMC0217 Parametrik Tasarım 4 Güz 1 2 2 4
Dersin Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. FEYZA ASLAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi Dr. BURAK UZUN
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin projelerini ve tasarılarını, Yapı Bilgisi Modelleme programlarını kullanarak, bilgisayar ile 3 boyutlu çizimin temel mantığını kavratmak, geometrik biçimleri teknik resim kurallarına göre çizebilme becerisi elde etmelerini sağlamak, dijital çizimlerini tamamladıktan sonra çıktı olarak paftalarda sunma becerisi kazandırmak, aynı zamanda Revit ve benzeri programlar kullanarak parametrik tasarım ile ilgili bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği: Mimari bir çizimin tüm aşamalarına hakim olarak parçadan bütüne giderek bir projeyi Revit programında modelleyebilme, Parametrik tasarıma giriş, Autocad çizimini Revit yardımı ile modele dönüştürebilme ve parametrik tasarım yaklaşımı, 3 boyutlu render alabilme, mekan içinde kamera ile gezinme ve kısa film çekebilme.

Derse Özgü Kurallar

Derste bilgisayar üzerinden, anlatım yapılır. Uygulama yapılarak konuların daha iyi anlaşılması sağlanır. Dersin 3 farklı değerlendirmesi de teslimler üzerinden yapılır.
Final teslimi: Proje dosyası ve tamamlanmış proje
(değerlendirmeye katkısı: % 50)

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Parametrik tasarım mantığı kullanarak mekanı tasarlama ve düşünebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir mekanı tasarlayabilmek için bilgisayar ortamında gerekli olan yazılımlara hakimiyet.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Parametrik Tasarım dersinde, bilgisayar ortamında farklı parametreleri kullanarak mekan algılarını geliştirecek ve tasarımlarına yardımcı olacak yazılımları kullanırlar. Bu şekilde dersin öğrenme çıktıları ile paralel bir yaklaşım izlenir. Yapılan uygulamalar ile konular pekiştirilir.
  2)
    3.1) Projelerinde sunuma yönelik çalışmalar yapabilme.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kavramsal ve Parametrik tasarım genel tanıtımı ve konulara giriş.
2) Revit’ in ara yüzünün tanıtılması, Üst menünün tanıtılması, Ölçek ayarları, Çizim ayarları, Dosyalama menüsü, Seçim yöntemleri,Kopyalama yöntemleri.
3) Temel Çizim komutları: Wall,Door,Window, Column gibi bileşenlerin kullanılması, bu bileşenler ile yapının dvarlarının 3 boyutta çizilmesi için ilk aşamalar.
4) Çizime yardımcı komutlar, Manage menüsü (Osnap,Settings, ....) Level ekleyebilme, Level özellikli ayarlar.
5) Modify araçlarının kullanımı;(Erase, Redo, Undo, Move, Copy, Rotate,Mirror, Offset,Scale, MatchPromp,),Uygulamalı çalışmalar.
6) Modify araçlarının kullanılması II ; (Trim, Extend, Array, Polar Array,Align ...) Uygulamalı çalışmalar,Ölçek ayarlaması, Ölçülendirme, Yeni Ölçü stili yaratma, 2 ve 3 boyutlu text yazabilme
7) Merdiven, Çatı, Giydirme Cephe,Döşeme,Tavan çalışmaları
8) Vize haftası: Ödev teslimi.
9) 3 boyutlu görünüşlerle çalışma, Section Box, Işık, Render ayarları.
10) Parametrik ve Kavramsal tasarım metotlarına giriş, Mass komutu ile tasarım ve üzerinde değişiklik yapma.
11) Family mantığı ile çalışma, family hazırlama ve çizime family çağırma (Insert) vs...Çizime resim ekleme,resmi boyutlandırma, resmi düzenleme, draw order komutu ve uygulamalı çalışmalar.
12) Çizgi tiplerinin ayarlanması. Çizgi kalem kalınlıkları ve çizgi renkleri, Çizim ayarlarının yapılması, Kot, kesitsembolleri ile çalışmalar
13) Parametrik tasarım ile sınıf içi uygulama -I
14) In-class application with parametric design -II
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Mastering Autodesk Revit 2020,Lance Kirby
Revit Parametric Design: Revit Families for Beginner, Firas Salim Noori, 2021

Önerilen kaynak: Autodesk sitesi üzerinden Revit videoları.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır.
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ