Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci temel müzik terminolojisine ve nota bilgisine sahiptir.
|
2) Öğrenci müziğin bileşenleri hakkında temel teorik bilgiye sahiptir.
|
3) Öğrenci müziğin bileşenlerini temel düzeyde değerlendirebilecek eğitimli bir kulağa sahiptir.
|
4) Öğrenci farklı müzikal kompozisyonlar ve farklı çalgı toplulukları hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
|
5) Öğrenci farklı dönemlere ait besteciler ve eserleri hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci dinlediği müziği, müziğin bileşenlerini dikkate alarak değerlendirebilir.
|
2) Öğrenci edindiği teorik ve kavramsal bilgileri, bir çalgıyı öğrenmek ya da çalgıdaki hakimiyetini arttırmak için kullanabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci müzik algısını geliştirmek için kullandığı öğrenme yöntemlerinden kendi mesleği için ya da hayatın farklı alanları için yararlanabilir.
|
2) Öğrenci bilinçli bir müzik dinleyicisi olarak toplumun müzik ve sanatta ilerlemesine katkıda bulunur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Müziğin Bileşenleri:
Melodi,Tını, Ritim, Tempo, Dinamikler
|
|
|
2) |
Müzik teorisine giriş: Dizek, anahtar, nota adları ve değerleri. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
3) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorları ve çalgı seslerini ayırt etme. (klavsen, piyano, keman ailesi.) seslerin (keman ailesi. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
4) |
Orkestra, oda müziği, ve opera hakkında temel bilgiler. Vokal aralıkları. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
5) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve tahta nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
6) |
Konçerto, sonat ve senfoni gibi müzikal kompozisyonlara genel bakış . |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
7) |
Tekrar ve pekiştirme |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
8) |
Vize |
Yedi hafta boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
|
|
9) |
Müziğin Bileşenleri: Armoni, Form, Doku, Dizi.
|
|
|
10) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve bakır nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
11) |
Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
12) |
Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
13) |
Çağdaş Türk Bestecilerinin eserlerinden örnekler. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
14) |
Öğrenci sunumları. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi
|
|
15) |
Tekrar ve pekiştirme
|
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Dönem boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
|
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
|
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
|
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|