Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanal ortamda 2 boyutlu bir çizim ile 3 boyutlu oluşumları arasındaki ilişkiyi kurabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Autocad programında 3 boyutlu çizim yapabilir.
|
2) Tasarlanmış 3 boyutlu çizimler üzerinde değişiklikler yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çizilen 3 boyutlu yapı ya da mekanlar içerisinde gezebilir, mekanı farklı açılardan görebilir.
|
2) Mevcut 2 boyutlu mimari çizimleri 3 boyutlu hale getirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı, İçerik ile ilgili bilgilendirme yapılması
|
|
|
2) |
Sketchup 3 boyutlu çalışma prensipleri, Sketchup programı 3 boyutlu arayüzü, Autocad ortamından 2 boyutlu çizimin Sketchup'a aktarılması, Plugin tanıtımı ve eklentiler ile çalışma |
|
|
3) |
Yüzey oluşturma, 3 boyutlu modelleme |
|
|
4) |
3D warehouse model kütüphanesi ve etkili kullanımı, Modele renk ve malzeme atama, model detaylandırma |
|
|
5) |
Section ile kamera ve kesit araçlarını yönetmek, stiller |
|
|
6) |
Sketchup'ta render alma, vray kurulumu, render başlangıç anlatımı |
|
|
7) |
Modeli son hale getirme, Render alma, Poster oluşturmada modelin kullanımı için bilgilendirmeler |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Photoshop program kurulumu, arayüz anlatımı |
|
|
10) |
Render hatalarını photoshopta düzeltme, ışık ayarlarını düzenleme, render iyileştirme |
|
|
11) |
Autocad çizimini Photoshop'a atma, 2 boyutlu çizim hatalarını iyileştirme, renklendirmeye hazırlık |
|
|
12) |
Photoshop'ta renkli plan oluşturma |
|
|
13) |
Pafta oluşturmaya giriş, etkili pafta oluşturmak için gereklilikler |
|
|
14) |
2 boyutlu çizimler ve renderlar ile etkili pafta oluşturma, font seçimi, mizanpaj, renk kullanımı. Paftayı son hale getirme. |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
1 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
4 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
4 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
4 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
4 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
4 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
5 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
5 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
3 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
4 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
4 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
3 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
3 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
2 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
2 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
4 |