Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci iç ve dış mekâna uyumlu bitkilerin özelliklerini ve tasarıma etkisini bilir, doğru seçim yapma ve yapılan seçimlerin mekânsal çözümlerini bulma konusunda düzenlemeler yapabilir. Mimari yapılarda ve iç mekânlarda bitki kullanımını artırarak, özgün, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir mekânlar tasarlayabilir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, iç mekan bitkileri, tanımı, önemi ve sınıflandırması, iç mekan bitkileri için çevresel faktörlerin tanımlanması, önemli iç mekan süs bitkilerinin
anlatılması, iç mekan bitkilerinin mekanlara göre tasarlanması, iç mekanlarda bitkisel tasarımın nasıl ve ne ölçüde yapılandırıldığı, iç mekan bitki kompozisyonlarında dünyadan örneklerin yorumlanması, Eko Sanat anlayışına göre dikey bahçelerin tanımı ve kullanım alanlarının açıklanması, stabilize yosun ve şoklanmış bitkilerin tanımı ve kullanım alanlarının anlatılması konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mekan tasarımında bitkilerinin kullanım amaçlarını açıklar.
|
2) İç mekan bitkilerinin mekan organizasyonundaki rolünü açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım ilke ve prensipleri ile iç mekanda bitkisel tasarım ilişkisini kurar ve kendi projelerinde uygular.
|
2) İç mekan tasarımında bitkilerin kullanım yöntemlerini sentezler.
|
3) Mekansal özelliklere göre bitki kullanımı ve kompozisyonunu oluşturur ve tasarımda uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir.
|
2) Farklı disiplinler ile birlikte tasarıma en uygun tasarımı uygular ve gerçekleştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, Dersin içeriğiyle ilgili konuşma, İç Mekan Bitkileri Genel Özellikleri, Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Öneminin Anlatılması.
|
|
|
2) |
İç Mekan Bitkilerinin Sınıflandırılması. Ekolojik isteklerine Göre Sınıflandırma, Form Özelliklerine Göre Sınıflandırma, Yaprak Özelliklerine Göre Sınıflandırma, Çiçek Özelliklerine Göre sınıflandırma, Bromeladların, Anlatılması Araştırma Ödevi Verilmesi.
|
|
|
3) |
İç Mekan Bitkileri İçin Çevresel Faktörlerin Tanımlanması; Işık, Sıcaklık, Saksı Ortamı Anlatılması
|
|
|
4) |
Önemli İç Mekan Süs Bitkilerinin Özelliklerinin Anlatılması. |
|
|
5) |
Önemli Bazı İç Mekan Süs Bitkilerinin Anlatılması.
|
|
|
6) |
Quiz Araştırma Ödevinin incelenmesi ve Konuyla İlgili Tartışılması.
|
|
|
7) |
İç Mekan Bitkilerinin Mekanlara Göre Tasarlanması; İç Mekan Bitkilerinin Evlerde Kullanımı, İç Mekan Bitkilerinin Ofislerde Kullanımı Örneklerle Anlatılması.
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İç Mekan Bitkilerinin Otellerde Kullanımı, İç Mekan Bitkilerinin Sosyal Donatı Alanlarında Kullanımı Örneklerle Anlatılması. Proje Çalışmasıyla İlgili Bilgilendirme Yapılması.
|
|
|
10) |
İç Mekanlarda Bitkisel Tasarım Nasıl ve Ne Ölçüde Yapılandırılması; Mekan İçinde Bahçe kurgusu, Saksılı Tasarımlar, Su İçinde Bitki Yetiştirme, Cam Kaplar İçinde Bitki Yetiştirme Konularıyla İlgili Bilgiler Verilmesi. |
|
|
11) |
İç Mekan Bitki Kompozisyonlarında Dünya’dan Örnekler Yorumlanması.
- Proje Konseptlerinin incelenmesi
|
|
|
12) |
EkoSanat Anlayışı; Dikey Bahçeler; Dikey Bahçelerin Tanımı ve Kullanım Alanlarının Anlatılması. Yapı Cephelerinde Kullanımı, İç Mekânlarda Duvar veya Tablo Şeklinde Kullanımı Örneklerle Açıklanması.
|
|
|
13) |
Stabilize Yosun ve Şoklanmış Bitkiler; Şoklanmış Bitkilerin Tanımı ve Kullanım Alanlarının Anlatılması. |
|
|
14) |
Projelerin Yorumlanması
|
|
|
15) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
|
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
|
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
|
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|