Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci bilimsel araştırma yürütme ve raporlama süreçlerine hakimdir
|
2) Öğrenci bilimsel etiğe hakimdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, bilimsel bir makale okuma, anlama/kavrama becerilerini geliştirir.
|
2) Öğrenci, bilimsel bir araştırma tasarımı ve makalesini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci alan yazında kendi araştırma sorusuna uygun kaynakları bulup seçebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilimsel Yöntemin Genel İlkeleri ve Toplum Bilimleri: Genel Tanım ve Kavramlar |
|
|
2) |
Sosyal Bilimlerde Pozitivist Yaklaşımlar: Kısa Tarihçe |
|
|
3) |
Bilimsel Bir Araştırma Tasarımı : Literatür Tarama ve Araştırma Konusunun Seçimi ve Problemin Ortaya Koyulması ve
Etik Meseleler |
|
|
4) |
Araştırma Tasarımı II: Değişken ve Ölçümlerin Sınıflandırılması ile Değişkenlerin Operasyonel Tanımlaması ve Örnekler |
|
|
5) |
Araştırma Tasarımı III: Evren, Örneklem, Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez |
|
|
6) |
Sınıf İçi Uygulamalar I: Makele üzerinden değişkenleri, evren ve örneklemi, problem, amaç ve hipotezleri tanımlama |
|
|
7) |
Sınıf İçi Uygulamalar II: Genel Tekrar |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırmaların Sınıflandırılması |
|
|
10) |
Betimsel Araştırmalar: Gözlem ve Korelasyon |
|
|
11) |
Betimsel Araştırmalar: Anket Çalışmaları |
|
|
12) |
Bilimsel Makalelerde Genel İlkeler ve Bölümler |
|
|
13) |
Bilimsel Araştırma Etiği ve APA |
|
|
14) |
Uygulamalar: Makale Sunuları I |
|
|
15) |
Uygulamalar: Makale Sunuları II |
|
|
16) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Aziz, A. (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Balcı, A. (2021). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi.
Day, R. A. (2000). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. G.A. Altay). Tübitak Yayınları.
Köklü, N. (2007). Aşırmayı Önlemek, Türk Psikoloji Bülteni, Aralık 2007, 13(41), 20-26.
Uçak, N. Ö., Birinci, H. G. (2008). Bilimsel Etik ve İntihal, Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 187-207.
Amerikan Psikoloji Derneği (2015). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu - 6. Basım’ın Türkçesi (Çev. Engin Karadağ). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Beykoz Üniversitesi Lisansüstü Programlar Enstitüsü Yüksek Lisans Dönem Projesi Yazım Kılavuzu https://www.beykoz.edu.tr/icerik/1658-yazim-klavuzlari
Türkiye Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ve örgüt psikolojisinin temel kuramları, kavramları ve tarihsel gelişimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Örgütlerde bireysel, grupsal ve sistem düzeyindeki psikolojik süreçleri açıklayabilecek kuramsal altyapıyı edinme. |
|
3) |
İnsan kaynakları yönetimi, liderlik, motivasyon, örgütsel davranış ve iş sağlığı alanlarında karşılaşılan sorunları bilimsel yöntemlerle analiz etme. |
|
4) |
İş ortamında psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarını seçme, uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi geliştirme. |
|
5) |
Örgütsel sorunlara yönelik veri temelli çözüm önerileri üretir ve bu önerileri akademik veya mesleki bir çerçevede sunma. |
|
6) |
Mesleki uygulamalarda etik ilkelere uygun davranır ve psikolojik müdahale sınırlarını gözetme. |
|
7) |
Disiplinlerarası bilgi ve becerileri birleştirerek iş yaşamındaki karmaşık problemlere yaratıcı çözümler geliştirme. |
|
8) |
Bireysel ve ekip çalışmasına etkin biçimde katılır; liderlik ve iş birliği rollerini üstlenebilme. |
|
9) |
Akademik ve mesleki yaşamında sürekli öğrenmeye açık şekilde bilimsel gelişmeleri takip ederek bunları uygulamalarına entegre edebilme. |
|
10) |
Sözlü ve yazılı iletişimde açık, etkili ve profesyonel bir dil kullanarak uzmanlık bilgisini farklı hedef kitlelere aktarabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
39 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12 |
12 |
Sunum / Seminer |
|
|
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
22 |
Ara Sınavlar |
1 |
19 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
36 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
77 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |