DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60731METOZ-IMC0382 | Mimari Proje Çizim Teknikleri II | 1 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BİHTER ERDEM OKUMUŞ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Profesör Dr. AYŞE NİLAY EVCİL Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL Dr. Öğr. Üyesi BİHTER ERDEM OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Mimari teknik çizim ilkelerinin yanı sıra, projelendirme tekniğinin kazandırılması; Proje pafta düzeni ve sunum bilgisi, proje süreci ve türleri; ölçeklere göre çizim kuralları ve ölçülendirme ilkelerinin ve tarama tekniğinin projelerle öğretilmesi amaç edinilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Çizim alet ve gereçlerini doğru kullanma, 1.1.iki boyutlu düşüme yetisini kazanma, mimari yazı, mimari yazım kuralları; plan, kesit gibi mimari izdüşüm çizim tekniklerini öğrenme; 1.2. Kot, Dış ve İç ölçülendirme tekniğinin kurallarını öğrenme, 1.3. Projelendirme türleri: Ön, Kesin ve Uygulama Projelerinin 1.3. Vaziyet planı 1/500, 1/200, 1/100, 1/50 ölçekli çizim kuralları; plan, kesit , görünüş, kapı ve pencerelerin çizimi. 1.4.1/20, 1/10, 1/2, 1/5, 1/1 ölçekli çizim kuralları; plan, kesit , görünüş, kapı ve pencerelerin çizimi. 1.5. Merdiven ve Asansör çizimleri 1.6. Kemer Çizimleri 1.7. Sistem detaylarının çizimleri 1.8. Sunum tekniğinin geliştirilmesi. Sunum becerisini kazanma |
-Derste devam zorunludur. -Mimari Teknik teknik çizim malzemeleri ile katılım zorunludur. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İki boyutlu düşüme yetisini kazanma, mimari yazı, mimari yazım kurallarını açıklayabilir. Plan, kesit gibi mimari izdüşüm çizim tekniklerini hatırlayabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mimari çizim teknikleri kurallarını ve gereçlerini doğru kullanabilir. |
||
2) Ölçülendirme kurallarını hatırlar ve 1/100, 1/50, 1/20 ölçekli çizim teknikleri prajelerinde uygular.
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Projelerde yer alan teknik detayları çözümleyebilir. |
||
2) Sunum teniklerini kendi alanına uyarlayarak kullanabilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Örnek mimari projelerin çizimleri ile ölçek kavramının pekiştirilmesi ve ölçülendirme kurallarına göre uygulamaların yapılması. | T- Cetveli 30 ve 60 derecelik gönye Cetvel Pergel Yuvarlak şablonu 7H, 6H, 5H, 4H, 3H, 2H, H, HB, B, 2B, 3B, 4B kalem Silgi Silgi temizleme fırçası | |
2) | Örnek mimari projelerin çizimleri ile ölçek kavramının pekiştirilmesi ve ölçülendirme kurallarına göre uygulamaların yapılması | T- Cetveli 30 ve 60 derecelik gönye Cetvel Pergel Yuvarlak şablonu 7H, 6H, 5H, 4H, 3H, 2H, H, HB, B, 2B, 3B, 4B kalem Silgi Silgi temizleme fırçası | |
3) | Örnek mimari projenin 1/50 ölçekli plan çizimleri ve ölçülendirme kurallarının uygulamalarının yapılması. | T- Cetveli 30 ve 60 derecelik gönye Cetvel Pergel Yuvarlak şablonu 7H, 6H, 5H, 4H, 3H, 2H, H, HB, B, 2B, 3B, 4B kalem Silgi Silgi temizleme fırçası | |
4) | Örnek mimari projenin 1/50 ölçekli plan çizimleri ve ölçülendirme kurallarının uygulamalarının yapılması. | T- Cetveli 30 ve 60 derecelik gönye Cetvel Pergel Yuvarlak şablonu 7H, 6H, 5H, 4H, 3H, 2H, H, HB, B, 2B, 3B, 4B kalem Silgi Silgi temizleme fırçası | |
5) | Örnek mimari projenin kesit görünüşlerinin hazırlanması ve standart malzeme sembolleri ile tamamlanması | ||
6) | Quiz | ||
7) | Örnek mimari projenin merdiven basamaklarının dengelenmesinin yapılması. Plan üzerinde gösterilmesi ve ölçülendirme kurallarına tamamlanması. | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Örnek mimari projenin merdiven basamaklarının dengelenmesinin yapılması. Plan üzerinde gösterilmesi ve ölçülendirme kurallarına tamamlanması. | ||
10) | Örnek mimari projenin 1/20 ölçekli mekan çizimlerinin yapılması. | ||
11) | Örnek mimari projenin 1/20 ölçekli mekan çizimlerinin ölçülendirme ve malzeme sembollerine uygulamaları ile sistem kesitlerinin yapılmasıdır. | ||
12) | Quiz | ||
13) | Örnek mimari projenin perspektiflerinin tamamlanıp renklendirilmesi. | ||
15) | Örnek mimari projenin perspektiflerinin tamamlanıp renklendirilmesi. | ||
15) | Final | ||
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Drew Plunkett ( 2014) Interior Drawing Techniques, Laurence King, Londra. 2- Frederick Giesecke, Alta Michael and Henry Specer (2015 ), Technical Drawing , 3-Prof.Dr. Fehmi Kızıl ve Prof.Dr. Orhan Şahinler (2015), Mimarlıkta Teknik Çizim, YEM Yayınları, İstanbul. 4- Prof.Dr. Tahsin Canbulat (2016) İç Mimarlıkta Teknik Çizim, YEM, İstanbul. 5- Mustafa Akgün (1987) Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Ali Pancarcı ( ) Teknik Çizim I ve II, İstanbul. 2- David Dernie ( ) Architectural Drawing , Laurence King, 3- Bert Bielefeld, Isabella Skiba ( ) Basics Technical Drawing. 4- Interior Graphic Design Standartds (S.C. Reznikoff) |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | ||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Toplam İş Yükü | |
Ders | 14 | 84 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 4 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | 2 | 2 | |
Ödevler | 4 | 4 | |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | 94 | |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Toplam İş Yükü | |
Kısa Sınav | 2 | 2 | |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | 4 | |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 98 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |